سه‌شنبه

یک لبیک تا استیک


رفتم ببینم می‌تونم گوشت استیکی بخرم و به جای رستوران رفتن و سی تومن پیاده شدن این حشر رو این بار تو خونه بخوابونم یا نه. رفتم اون مغازه‌ گنده‌هه تو ملاصدرا. گوشتا رو تو سس‌های مختلف خوابونده بود. بالا سر هر تشت اتیکت گذاشته بود: کباب بلغاری، کباب یونانی، کباب مکزیکی، ایتالیایی، بنگالی. ابتکاری‌تر بود بالا سر هر کدوم پرچم کشور مربوط رو می‌ذاشت. چند رقم هم شنیسل داشت. گوشتای استیکی هم برا خودشون یه گوشه تلنبار شده بودن و هر کیلو دور و بر سی‌تومن بود. اقتصادی بود خریدنشون. هر کیلو احتمالن سه چار تا استیک می‌شد و می‌تونستم چندین بار حشرم رو بخوابونم اما من بنده‌ی دمم. اگه قرار باشه بالاخره این سی‌تومن از جیبم بره ترجیح می‌دم سریع خودم رو برسونم به زرچ و معطلش نکنم. می‌شد بگم یه دونه از اون تیکه‌ها رو بکش من ببرم اما روم نشد، یعنی نه که روم نشه، خودم باهاش راحت نبودم. تصویر خودم رو که یه دونه استیک انداخته تو پلاستیک و بدو بدو داره می‌ره خونه که بندازدش تو ماهی‌تابه دوست نداشتم،‌ تصویر گربه‌ای رو پیش چشمم می‌آورد که گوشت به دندون گرفته و داره از همه فرار می‌کنه تا یه گوشه‌ی دنج برا خوردنش پیدا کنه. اگه همون موقع مهمون می‌رسید چی؟ وایسادم به گوشتا زل زدم و از این تشت به اون تشت رفتم و دست خالی اومدم بیرون.

قانون این نیست که وقتی وسعت به استیک نمی‌رسه بری همبرگر بخوری چون از یک جنسند، به نظرم این، شیوه‌ی خیلی بنجلیه برا ارضا شدن، خیانت به آرمان‌هاست. می‌شه به جاش تخم ریحون خرید و تو گلدون خونه ریحون کاشت. همین‌کارو کردم.

۴ نظر:

  1. میشه سنگی برداشت و زد به شیشه ی استیک فروش !

    پاسخحذف
  2. سلام

    من ایوب زارعی هستم. دانشجوی دکترا در دپارتمان انسان­شناسی و جامعه­شناسی دانشگاه یو اس ام مالزی. موضوع تز من " فهم زنان وبلاگ­نویس از وبلاگ و تاثیر اون در برساخت هویت" است.

    خیلی مشتاقم که از شما دعوت کنم در مطالعه من مشارکت کنید. مطمئنم نظرات و تجربه­ی شما به من در درک و فهم بهتر موضوع تحقیق­ام کمک می­کنه.

    به­طور خلاصه من می­خوام که در چارچوب یه مصاحبه عمیق در مورد موضوع مورد مطالعه با هم گفت­وگو کنیم. نامی از شما در تحقیق برده نخواهد شد مگر این که خودتون بخواین. من در مالزی هستم و مصاحبه به­صورت آنلاین ترجیحاً دیداری (Video Chat) و یا شنیداری (Voice Chat) و دست آخر اگر با هیچ یک موافق نبودید به صورت نوشتاری (Text Chat) انجام خواهد شد.

    خیلی خوش­حال می­شم اگه لطف کنید و در این مطالعه به من کمک کنید.ممنون می­شم روی موضوع فکر کنید و به من پاسخ بدین. اگر موافق بودید من اطلاعات بیشتری از موضوع مورد مطالعه، کدهای اخلاقی ناظر بر اون و نحوه­ی اجرا رو براتون می­فرستم.
    لطفاً اگر ستوال و یا اطلاعات بیشتری نیازداشتین حتمآً بفرمایید.

    منتظر پاسخ شما می مانم.

    با احترام
    ایوب زارعی
    ubi.zarei@gmail.com

    پاسخحذف
  3. زرچ رو نبايد تنها بري. بايد دو نفر باشين ولي يه استيك سفارش بدين. بعد ازتون مي پرسه كه مي خواين نصفش كنه براتون كه راحت تر باشين؟ شما مي گين: بله، لطفا. بعد دو تا ديش ميارن. از همونا كه تا يه ساعت داره جيليز ويليز مي كنه. با همه ي اون مخلفات و پوره ي سيب زميني ش ضرب در دو. خداييش خود استيكش هم اصلن كم نيست. عااااالي. عاشقشقونم.

    پاسخحذف
  4. تخم ریحون کاشتن ت رو دوس داشتم خرسی

    پاسخحذف